Mitt vita får är tydligen svart....

Jag går på BUP, en föräldrarkurs, tycker faan att alla ska gå den, så sjukt lärorikt!! Det som fokusen ligger på är uppmuntran, 10 positiva på en negativ.... Har gått denna kvällskurs ett par veckor nu & gjort enorma framsteg på hemmaplan, ändå får man mail från läraren, lyder som följer
'
Hej!
När det gäller skolarbetet så går det just nu bra, Emma göra sin uppdrag när hon försöker slarva undan dem så säger jag åt henne att det inte duger och att hon måste lägga ner mer tid på uppdragen. Hon försöker smita undan när hon kan och för två veckor sedan upptäckte jag att hon inte hade hittat sin veckansord bok och trots att hon inte hade gjort uppdraget så kryssade hon det. Jag kopierade upp några veckor tillbaka så att hon fick göra dem i skolan
Hej!
'
När det gäller skolarbetet så går det just nu bra, Emma göra sin uppdrag när hon försöker slarva undan dem så säger jag åt henne att det inte duger och att hon måste lägga ner mer tid på uppdragen. Hon försöker smita undan när hon kan och för två veckor sedan upptäckte jag att hon inte hade hittat sin veckansord bok och trots att hon inte hade gjort uppdraget så kryssade hon det.
'
Detta är bara en liten del av mail'et, vill inte hänga ut min prinsessa allt för mycket! Men det står så sjuka saker i de att tårarna bränner bakom ögonlocken, känns som om hon är mobbad av sin lärare & det är inte första gången det känns så heller!
Men hur kan dom på den skolan tro att konstanta personalbyten ska stärka barnen? Klart som faan att det blir följder när personer de tyr sig till bortryckta eller omplacerade...
I veckan ska vi på möte med lärare & två föräldrar som tycker att det är jobbigt att min Emma vill leka med deras döttrar, klart som faan att hon vill leka med dem! Det är skolans ansvar att ingen ska bli utstött tycker jag! Emma har två heltidsarbetande föräldrar, vi kan inte sitta & vaka över vad som händer på skolan, det går faan inte!!
'

Kommentarer
Postat av: Magnus

Hej Malin :)



Vet inte riktigt vad jag ska skriva men mina barn hade jätteroligt med dina/era barn sist vi träffades jag menar.....2 positiva barn (mina) är en god väg till de 10 som du skrev om iaf. Vi måste göra det igen.



Kanske fel skrivet av mig men va f*n :)

2012-05-08 @ 23:13:41
Postat av: Malin

Hej Magnus



Det värmer! Massor faktiskt!! Klart att hon har obekväma sidor, som alla barn... Men att bli utpekad & särbehandlad är sjukt!



Tack Magnus, ni är självklart hjärtligt välkomna tillbaka, när som helst :)

2012-05-09 @ 21:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0