Som gjort för missförstånd....

... Men de skiter jag i just nu! Det är mina tankar, funderingar & frågeställningar, men en viss hjälp från vänner & bekanta självklart ;)
Men de är ju detta mysterium med relationer! Varför är de så svårt att förstå? visst att män & kvinnor tänker olika men de finns ju tillfällen då kvinnor skakar på huvudet åt varandra samt att män gör detsamma...
Men avslutar man en relation så avslutar man den! Eller? Gör man inte de?! Man kan ju inte både ha kakan & äta den.... Att man delar på sig & fortsätter vara vänner är ju absolut en enorm tillgång om det är så att man trivs i varandras sällskap & om det finns barn med i bilden så är de ju toppen om man kan vara sams! Det spelar ju ingen roll om det är gemensamma barn eller särkullbarn, man kan ju träffas som vänner & ännu roligare blir det väl när barnen oxå är vänner om fallet skulle vara så... Men vart drar man gränsen? En del vill ju ha allt & då menar jag ALLT! Men INTE ett uttalat förhållande... Å hur går de till?! Vi bor praktiskt taget ihop men vi är inte tillsammans... Hur skruvat låter inte de?? Eller, Jooo men de e klart att ni ska vara här! Precis som förut, de ända är att vi inte har sex.... MÄH.... Sex är väl de man vill ha?! Sex är ju bland de bästa i en relation.... Hur kan man välja bort den biten & behålla allt annat??
Eller vänner med förmåner... Va faan e de då?! Då är man ju tillbaka i tonåren där man drog över allt som hade puls typ, kompisar, mamma's polare, syssling, pyssling, kompis kompis, ja va faan vet jag... Eller så är det EN speciell vän som man umgås med, äter middag, festar & har sex.... Men de låter som ett förhållande i mina öron... För inte vill man väl ha en vän med förmåner som man delar med massa andra? Eller är de så man gör nu, delar man ALLT med ALLA?! Jag vill inte dela, inte så iaf.... Nää, de här med relationer är nog inte min grej, jag förstår verkligen inte dagens tänk!
'
Mitt tänk nu är, är det slut så är de slut på riktigt! Man kan absolut fortsätta som vänner men på bra grunder! Där familj, vänner, barn & va de må vara är informerade om dagsläget.
Vän med förmån, jaa de kan säkert funka men då ska man vara tydliga med varann med t.ex hur många fler man delar denna förmånsvän med eller om man bara träffar varann!
& NEJ, jag har inte legat med släkten! :)
'
Vad hände med den klassiska "lappskickningen" mellan varann där de stod, får jag chans på dig? & sen var det en JA ruta & en NEJ ruta, ibland fick man även en KANSKE ruta... Sen en stund senare kom lappen, jag vill göra slut eller så kom kompisen fram & sa de... Klara besked, inga missförstånd & rasten efter va man ute & hoppade hopprep igen!
'

Kommentarer
Postat av: Magnus

Ja du kan verkligen uttrycka dig i text :-)

2011-09-05 @ 20:58:18
Postat av: Malin

Ha ha, ibland så klickar de till & halvorna samarbetar ;)

2011-09-05 @ 22:05:46
URL: http://denhandlarommig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0