En drink har väl inte dödat...

...Nån kanske, men dom måste vara lätträknade... Funderade lite kring detta med alkohol & dess påverkan på människor... Ni som är vän med mig på fb såg säkert min status där i lördags, de va då funderingarna började!
Vad är det som gör att man väljer alkohol före livet?? Nu levde ju personen i fråga men ni vet vad jag menar med livet...
Jag älskar goa drinkar! Men jag älskar även att jag vet när det är nock :)  Många har svårt för de, visst att alla kan kosta på sig en drängfylla mellan varven men när de blir mer regel än undantag?! Måste de vara så att man inte klarar av att gå, föra sig, tala eller hitta hem ordentligt? Är man hobbyalkoholist då....
Vart börjar alkoholismen då? Smyger den sig fram, märker man de själv, går de att stoppa i tid, vad finns det för varningstecken?? Frågorna är många även fast man jobbat när de i flera år... Skyller på den obotiga nyfikenheten ;)
'
Efter en kväll på krogen i glada vänners lag så vet man ju hur man kan må dagen efter, men hur mår man efter 3 veckor i ett konstant rus... Tar man helgens lilla baksmälla & multiplicerar den med 21? Då kan jag säga att om man skulle bli alkoholist så får man se till att aldrig nyktra till ;)
'
Efterspelet då, när minnet sviktar... Vad har sagts, gjorts, vem faan ligger i min säng, varför pratar inte han/hon med mig... Den ångesten & de funderingarna har väl alla haft nån gång, kanske inte alla men iaf upplevt något av dom... Hur ställer man allt tillrätta, kan man få de ogjort?!?
'
Kontentan av detta blev nog, de man inte kan hantera, de ska man hålla sig borta ifrån ;)

Kommentarer
Postat av: © sarastille

Har du sett filmen "Jag saknar dig"? :) Den går på bio just nu, och är enligt mig en av de bästa filmerna! Den handlar om att förlora någon som står en väldigt nära, och att sedan återhämta sig och gå vidare. Kika in på min blogg och kolla in trailern vettja! :) ha en bra kväll & en bra vecka.

2011-08-29 @ 20:57:19
URL: http://saramagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0