Lögner ...

Att bygga något på lögner är ju som att bygga i luften ... De går ju inte !! Nån gång rasar de & då är de så många fler än den som nyttjade lögnen från början som blir inblandade & hur kan de va värt att såra massa andra , är de ens värt att såra sig själv för hur som helst så sårar man sig själv & sätter sig i situationer som man inte vill vara i  ??

Jag är en sjukt ärlig människa & får ofta skit för att jag är det , för folk inte tål att höra sanningen jämt & visst skadar de inte om jag håller igen lite på sanningen men att be mig ljuga är förenat med katastrof ... Visst en vit lögn kan man väl använda sig av men när man blir ombedd att dra mer än en vit lögn , eller när man blir utsatt för mer än en vit lögn ....
Men de värsta är nog att veta om en lögn & hålla tyst om den ...
Att bli utsatt för en lögn är väl en sak innan man vet om de , men lögner kommer alltid fram & när sanningen uppdagas så är det ju inte bara den som ljugit för en som svikit ett förtroende utan de är även de som hållit tyst om lögnen som svikit en ...
Kontentan av detta inlägg är att aldrig be mig ljuga igen ! Jag besitter inte den kunskapen & kommer troligtvis sätta er i skiten då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0