Svek

Svek är ett litet ord men med en bred grund ...
Många i min närhet den senaste veckan har fått känna av vad just ordet svek betyder & hur de ordet känns ...
Det är hårt när nära & kära får tampas med efterbörden av just svek !
Tre stycken i min allra närmsta bekantskapskrets har fått känna på sveket i tre olika skepnader , en har lämnat jordelivet ofrivilligt , en har lämnat de frivilligt & en har fått känna på hur det är när ens närmsta vän gör något oförlåtligt ...
Frågan är bara hur man stöttar i detta , det är svårt att finnas där när man inte vet hur det är men jag hoppas att det räcker med att de vet att jag har viljan ...
Men om man tar ett exempel , som tex detta med ett grovt svek från sin bästa vän , huuuur ter man sig när de gäller något oförlåtligt som man blivit utsatt för & av sin bästa vän ... Det måste vara en riktigt sjuk upplevelse som man inte ens önskar sin värsta fiende

Kommentarer
Postat av: B

Att bli sviken av nån man älskar eller bli sviken av sin bäste vän måste vara fruktansvärt.

Man får hoppas att man har nån som stöttar en i 180 om nått sådant skulle hända

2010-07-14 @ 06:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0