Ska man nöja sig ??

Jaa , ska man de ?? Bara för att livet flyter behöver ju inte betyda att man är nöjd , eller hur ?? Mitt liv flyter & jag ska definitivt inte klaga för jag har de ju bra men jag vet ju oxå hur jag vill att mitt liv ska se ut & det är inte orimligt , rätt långt ifrån de faktiskt ....

Jag vill ha ett litet , gammalt hus på landet med mycket charm , jag vill ha en hel bil & det behöver inte betyda att den ska vara ny utan bara hel & pålitlig , jag vill ha en man som jag kan lita på till 100 % & som älskar mig för den jag är & som även litar på mig !

Jag vill att mina barn ska vara hela , rena , mätta & lyckliga ... En bonus vore en hund :o)
Så frågan är om jag ska nöja mig med min lilla lägenhet som faktiskt har charm & som ligger vid en ändhållplats på Södra sidan stan , kanske inte på landet men en bit på väg & jag trivs ändå här , jag har en bil som fungerar klockrent så länge det inte är fuktigt eller regnar för då vill den inte starta , jag litar på mig själv till 100 % & har en del vänner som tycker om mig för den jag är !

Mina barn är hela , rena & mätta , lyckliga är dom för det mesta ... Så de spricker först vid hunden men jag matar en hittekatt som jag döpt till kakan en gång om dagen ....
Frågan är , när är man nöjd ????

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man ska aldrig vara nöjd, man strävar alltid för nått bättre. Men man ska veta att det fort kan bli sämre oxå.

Tilit är oxå nått man kan förlora,vill man att nån ska lita på en måste man uppföra sig där efter oxå.

2010-08-15 @ 21:41:46
Postat av: B

tillit handlar om att kommunicera med varann, det sägs att gräset alltid är grönare på andra sidan, jag tror inte på det, för vet man med sej att man har det bra ska man nog vara nöjd, för ärligt talat hur ofta är man nöjd egentligen



Sen kan jag hålla med lite grann

2010-08-15 @ 22:55:45
Postat av: Malin

Om man inte vågar stå för sin kommentar så skriv ingen !

2010-08-16 @ 00:21:11
Postat av: Jannica

Jag vet precis hur det känns. Är hur nöjd och lycklig med mitt liv som helst. Trivs underbart i Boden, har en fantastiskt kille som jag precis förlovat mig med, har ett mysigt litet hus i utkanten av stan, älskar att fixa och dona hemma, renovera, har precis fått jobb som grävmaskinist - mitt drömyrke!



Och ändå är jag inte riktigt nöjd. Jag vill inte jobba oregelbundet och långt hemifrån. Eller hemifrån går väl an om man får vara ordentligt ledig sen. Jag kanske börjar bli bekväm av mig? Tycker det är lite jobbigt med tidiga mornar och sena kvällar.



Varför kan jag inte vara nöjd när jag efter 1 års aktivt jobbsökande och hundratal ansökningar och telefonkontakter äntligen fått det jobb jag önskat?

2010-08-20 @ 08:26:18
URL: http://www.lagerhult.se
Postat av: Malin

Visst är det konstigt att man aldrig är riktigt nöj .... Men hur kul skulle de va om man va sjukt nöjd med allt ?? Då skulle ju livet stå still ... & fårgan är om man skulle vara nöjd då ??



Känns skönt att veta att du träffat kärleken :o) Hoppas att ni är rädda om varann !



& med arbetstiderna tror jag tyvärr att man blir bekvämare med åren , sorgligt men sant ...

2010-08-21 @ 11:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0