Sug på den här ni .....



Nu undrar ni varför toktanten har lagt upp en bild på Bambi .... Jo , gott folk !! Jag har nämnligen haft min första viltolycka idag !!
Å gissa vart .... Ni kommer aldrig gissa rätt så jag säger d på en gång , korsningen Ploggatan/ Bondegatan å ni som hittar lika bra som min syster så ligger detta mitt på Södermalm !!! Är det de man väntar sig i en storstad kl fyra på väg hem från jobbet ?? Svaret är ju självklart NEJ !
Rådjuret klarade sig& så även bilen men jag är fortfarande stum av förvåning (därav ingen videoblogg ) :p

När det inträffar en viltolycka så har jag lärt mig att man ska kontakta de jaktlag som har det som område där olyckan inträffade , men va har Söder för jaktlag ??
Jag tog mitt förnuft till fånga & frågade en väldigt rar person som har lite mer insikt i detta än va jag har & till svar fick jag -(citat) Polisen !!!
Jag gjorde ju självklart som han skrev & ringde 11414
Jätte snäll konstapel svarade - Polisen , vad har inträffat ? Självklart svarade jag att jag råkat ut för en liten viltolycka varvid konstapeln frågade vart & jag svarade -korsningen Ploggatan/Bondegatan ....
D vart tyst i luren & jag hörde lite knappande på datorn & så fick jag till svar - De ligger ju på Södermalm ! Du vet att det är höger regel där va ....
Ha ha ha , jätte kul !! Jag var ju i chock !! Jag fick iaf lämna "olycksplatsen" eftersom Bambi skuttade därifrån .
Men jag har hört att skadade djur kan bli aggresiva & jag tog även upp detta med min visa man som sa att jag skulle ringa polisen & han kontrade denna oro men - Va ska ett rådjur göra ?? Morra ??
Jag har ju inte en susning , inte visste jag att dom bara har 4 tänder ....

Jag skrattar fortfarande åt denna bisarra incident & jag hoppas att Bambi gör likaså

Kommentarer
Postat av: Susann Nilsson

Låter helt otroligt!! Skönt det gick väl... kram

2009-12-09 @ 20:25:05
Postat av: Syster



Hahaha, helt sjukt!



Hoppas djuret mår bra!



Jag vet att det är söder, det har du så rätt i :P

2009-12-09 @ 23:56:38
Postat av: Thomas Håkansson

Det där jaktlaget du ska kontakta på södermalm är nog A-laget i vitabergsparken och visst kan skadade djur bli farliga, typ viltsvin, björn och somalier och andra giriga rovdjur. Men ilskna rådjur finns ju, typ bockar som fått en skruv lösa, men din bambi är nog inte köttätande och har nog inga huggtänder på ett tag så du kan nog köra vidare i din lilla trabant där på söder....

2010-01-15 @ 22:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0